Çift Dilde Okuryazarlık
Eraslan’a özgü Bilingual Learners programı, öğrencilerin okul yaşamını iki dilde deneyimlemesini esas alır. Bu program kapsamında ilkokul eğitimi iki modüle ayrılır: 1. ve 2. sınıfları kapsayan ilk modül ve 3. ile 4. sınıfları içeren ikinci modül.
Akademisyenlerle birlikte geliştirilen Bilingual Learners programı, matematik, fen bilgisi, hayat bilgisi ve bilim derslerinin iki dilde verilmesini sağlar. İlk modülde her sınıf, bir sınıf öğretmeni ile bir İngilizce öğretmenine sahiptir. İkinci modüle geçen öğrenciler ise matematik, bilim ve hayat bilgisi derslerini Bilingual öğretmenleriyle birlikte yürütürler.
Eraslan’da matematik, hayat bilgisi ve bilim derslerinin kavramları, becerileri ve tutumları iki dilde hazırlanan planlarla işlenir. Böylece öğrenciler, tüm bu konulardaki bilgi, kavram ve terminolojiyi iki dilde edinip pekiştirirler.
Okul gezileri, tiyatrolar, söyleşiler, özel gün ve hafta kutlamaları da çift dilde düzenlenir. Bu sayede öğrenciler, dili tüm yönleriyle kullanarak dil becerilerini sağlam temeller üzerine inşa ederler.
Content and Language Integrated Learning
CLIL, yabancı dilin akademik müfredata entegre edilmesini ifade eder. Eraslan’da matematik, bilim, hayat bilgisi ve fen bilgisi derslerinin içerikleri, Bilingual öğretmenleri ile branş öğretmenlerinin iş birliği ve ilkokul akademik koordinatörünün önderliğinde hazırlanır. Böylece öğrenciler, kavramları daha kalıcı ve sürdürülebilir bir biçimde edinirler.
Hazırlanan içerikler, akademisyenler tarafından düzenli olarak gözden geçirilir ve öğretmenlerle birlikte sürekli geliştirilir. Akademisyenler, ders gözlemlerine katılarak öğrencilerin bireysel gelişimlerini takip eder, geri bildirimleriyle programın etkisini artırırlar.
“Bilingual Learners’ı farklı kılan, tüm ders içeriklerinin haftalık olarak akademisyenlerle birlikte değerlendirilmesi ve derslerin akademisyenler tarafından gözlemlenmesidir.”
Özgür Dil Yaratımı
Bilingual Learners programında öğrencilerin kendilerini özgürce ifade etmeleri esastır. Bilingual öğretmenler öğrencilerle İngilizce iletişim kurarken, öğrenciler kendilerini güvende hissettikleri dili kullanarak cevap verebilir. Bu yaklaşım, öğrencilerin dil öğrenim sürecine rahat ve doğal bir şekilde katılmalarını sağlar.
Programın en güçlü yanı, öğrencilerin kısa sürede, farkında bile olmadan yabancı dilde akıcı bir şekilde iletişim kurmaya başlamalarıdır. Bu amacı desteklemek için çeşitli etkinlikler düzenlenir:
Fairy Tales: İngilizce masal anlatımıyla sözel ifade gücünü artırma
Young Authors: Yaratıcı yazma becerilerini geliştirerek özgün metinler oluşturma
Figure It Out: İngilizceyi doğal ortamlarda kullanarak dil becerilerini pekiştirme
End of Year Show: Yıl sonunda, sosyal becerilerin sergilendiği İngilizce drama gösterileri hazırlama
Tüm bu etkinlikler, öğrencilerin sınıf dışında da yabancı dil kullanımlarını destekler ve iki dilli bir yaşam tarzını benimsemelerine yardımcı olur.
Okuma Programı
Critical Reading
Eraslan’da ilkokul öğrencilerinin okuma alışkanlığını geliştirmek amacıyla sınıf öğretmenleri tarafından haftalık ve aylık okuma programları uygulanır. Haftalık programlar öğrencileri düzenli kitap okumaya yönlendirirken, aylık programlarda öğrenciler okudukları kitapları farklı sunum teknikleriyle arkadaşlarıyla paylaşırlar. Bu sayede eleştirel bakış açılarını geliştirerek düşüncelerini birbirleriyle tartışırlar. Eraslan okuma programını tamamlayarak ortaokula geçen öğrenciler, okuma sevgisi kazanmış ve kültürel olarak gelişmiş bireyler olarak eğitim yolculuklarına devam ederler.
Bilingual Literacy
Bilingual Learners programı, ilkokulda çift dilde okuryazarlığı bir adım öteye taşımayı hedefler. Öğrenciler her hafta ses bilgisi (phonics) çalışmaları, anlayarak okuma alıştırmaları ve literatür tarama etkinlikleri gerçekleştirerek dil becerilerini pekiştirirler. Eş zamanlı gelişen okuma becerileri, dijital yayınlarla desteklenir.
İki Dilde Yaşam
Extramural English
Bilingual Learners programı yaşayan bir yapıya sahiptir. Öğrenciler, okulda ders içi ve ders dışı etkinliklerde iki dili bir arada kullanırken, okul sınırlarının dışında da bu dili hayatlarının doğal bir parçası haline getirirler. Okul Bilgilendirme Sistemi üzerinden paylaşılan eğitici videolar, filmler, şarkılar ve egzersizler, öğrencilerin bireysel olarak iki dilde dinleme, izleme ve konuşma becerilerini geliştirmelerine destek olur. Böylece öğrenciler, aileleriyle geçirdikleri nitelikli zamanlarda da iki dilde iletişimi tercih eden, çift dilli bir yaşam tarzını benimsemiş bireyler olarak yetişirler.