Anaokulunu İki Dilde Yaşamak
Bılıngual Learners
Eraslan Okulu’nda her öğrenciye gün boyunca bir sınıf öğretmeni ve bir Bilingual öğretmen eşlik eder. Bilingual Learners programı kapsamında öğrenciler, iki dili aktif olarak kullanmalarını destekleyen yaratıcı bir eğitim ortamında okul yaşantılarına devam ederler.
Derslerdeki istasyon çalışmaları, bireysel etkinlikler ve grup çalışmaları sayesinde dersin her aşamasında iki dil etkin biçimde kullanılır. Programın ilk aşamasında öğrenciler, tercih ettikleri dili kullanarak kendilerini rahatça ifade ederler. İlerleyen aşamalarda ise öğrenciler Bilingual öğretmenleriyle İngilizce, sınıf öğretmenleriyle Türkçe iletişim kurarak iki dilde de özgüvenle öğrenimlerini sürdürürler.
programın amaçları
Öğrencilerimizi ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde iki dilde eğitim alacakları programlara hazırlamak,
İfade becerilerini beden dili ve mimiklerle zenginleştirerek güçlendirmek,
İki dilde hem akıcı konuşma hem de çift dilli düşünme yeteneği kazanmalarını sağlamak,
Uluslararası literatür dili olan İngilizceyi günlük yaşamın doğal bir parçası haline getirmek.
programın uygulanışı
Bilingual Learners programı, sınıfta aynı anda görev alan iki öğretmenin rehberliğinde yürütülür.
Farklı zaman dilimlerinde birbirini izleyen veya eş zamanlı gerçekleştirilen etkinlikler, her aşamada iki dilin sürekli kullanımını destekler. Bu etkinlikler bazen bireysel bazen grup çalışmalarına, bazen de istasyon modeline dayanır. Her etkinlik, bir önceki kavramın üzerine inşa edilerek kavramsal sürekliliği ve bütünsel bir öğrenme deneyimini mümkün kılar.
Özgür Dil Yaratımı
free language creatıon
Eraslan Bilingual Anaokulu’nda öğrenciler, okul yaşantılarını iki dilde deneyimlemelerini destekleyen yaratıcı ve öğrenci merkezli bir eğitim ortamında öğrenim görürler. Bu ortam, oyun temelli etkinliklerle zenginleştirilerek öğrencilere keyifli, etkileşimli ve anlamlı bir öğrenme süreci sunar.
Projects (Projeler): Öğrenciler, kendi hazırladıkları projeleri öğretmenlerine ve arkadaşlarına sunarak hem sunum becerilerini geliştirir hem de öğrenme süreçlerine aktif katkı sağlarlar.
Student Led Conferences (Öğrenci Sunumlu Toplantılar): Öğrenciler, yıl boyunca edindikleri kavramları, kendi hazırladıkları portfolyo dosyaları aracılığıyla ailelerine iki dilde sunarlar. Bu sayede, sorumluluk duyguları ve ifade becerileri güçlenir.
Field Trips (Okul Gezileri): Derslerde işlenen kavramlarla bağlantılı olarak düzenlenen iki dilli geziler, öğrencilerin öğrenilen bilgileri gerçek yaşamda deneyimlemelerine olanak tanır.
Special Occasions (Özel Günler): Özel gün ve haftalar, iki dilin aktif kullanıldığı kutlamalarla zenginleştirilir. Bu sayede öğrenciler, kültürel ve dilsel farkındalıklarını artırırlar.
End of Year Show (Yıl Sonu Gösterisi): Yıl sonunda sergilenen iki dilli drama oyunları, öğrencilerin yaratıcılıklarını, dil becerilerini ve özgüvenlerini sahneye taşır.
Çift Dilde Görsel Okuma
vısual readıng
Her hafta gerçekleşen Bilingual okuma dersleri, öğrencilerimizin dil becerilerini geliştiren çok yönlü etkinliklerle zenginleştirilir. Bu derslerde:
Görsel okuma ile kitap anlatımı,
Hikâyelerin canlandırılması,
Hikâye tamamlama,
Olay örgüsünü sıralama,
Hikâyelerden esinlenerek poster tasarlama gibi çalışmalar yapılır.
Öğrencilerimiz, her yaşta hem sesli hem de sessiz kitaplarla tanışarak ayrıntılı ve anlamlı görselleri inceler; böylece estetik bir bakış açısı kazanır, görselleri yorumlama ve olaylar arasında bağlantı kurma becerilerini geliştirirler.
“Ana karakterin yerinde sen olsaydın ne yapardın?” ya da “Bu hikâyede değiştirebileceğin bir şey olsaydı ne olurdu, neden?” gibi sorular üzerine birlikte düşünerek yaratıcı anlatımlar yaparlar.
Ayrıca, okulun rutinlerinden biri olan “Kitap Günü” ile öğrenciler her hafta yanlarında getirdikleri kitapları arkadaşları ve öğretmenleriyle paylaşarak okuma kültürünü daha da zenginleştirirler.
İkinci Yabancı Dil
4 Yaştan İtibaren Türkçe, İngilizce, Almanca ve Fransızca
Eraslan Bilingual Anaokulu’nda öğrenciler, 4 yaştan itibaren Türkçe ve İngilizce’nin yanı sıra ikinci yabancı dili keşfetmeye başlarlar. Almanca veya Fransızca seçeneklerinden birini tercih eden öğrenciler, haftada iki saat interaktif ve doğal yöntemlerle desteklenen eğitimlere katılır.
Bu süreçte dil öğrenimi; oyun, hareket, jest, mimik, resim, şekiller, tekerleme, şarkı ve karşılıklı konuşma gibi etkinliklerle zenginleştirilir. Böylece öğrenciler, dil edinimini keyifli ve anlamlı bir deneyime dönüştürerek yeni bir kültürü tanımaya ilk adımlarını atarlar. Eraslan, bu yaklaşımıyla dünya dillerini ve kültürlerini tanıyan, çok yönlü bireyler yetiştirmeyi amaçlar.
Bilingual Learners programını farklı kılan nedir?
Bilingual Learners programı, Eraslan Okulu ve dil bilimi akademisyenleri iş birliğiyle geliştirilen, öğrenci odaklı bir yapıya sahiptir. Bu yaklaşımın en temel özelliği, akademisyenlerin her ay dersleri yakından gözlemleyerek öğrencilerin gelişimini izlemeleri ve öğretmenlere sürekli geri bildirim sağlamalarıdır.
Bu dinamik yapı sayesinde program, her hafta yeni uygulama ve yaklaşımlarla kendini yeniler. Yakın zamanda bilimsel araştırmaların da konusu olan Eraslan Bilingual Learners programı, Türkiye’de gerçekleştirilen uluslararası eğitim konferanslarında büyük ilgi görmüş; öğretmenlerimiz, 21. yüzyıl eğitim tekniklerini dünyanın dört bir yanından gelen eğitimcilerle paylaşma fırsatı yakalamıştır.
Okul İçi ve Okul Dışı Çift Dil Kullanımı
Extramural Englısh
Bilingual Learners programı, sürekli gelişen ve yaşayan bir yapıya sahiptir. Öğrenciler, hem ders içinde hem de ders dışında iki dili bir arada kullanarak dil becerilerini pekiştirirken, bu alışkanlığı okul sınırlarının ötesine de taşıyıp günlük yaşamlarının doğal bir parçası hâline getirirler.
Programın ilk yılından itibaren her öğrenciye dijital kitaplar, eğitici videolar, filmler ve şarkılar sunulur. Böylece öğrenciler, aileleriyle birlikte geçirdikleri nitelikli zamanlarda da İngilizce kullanımını destekleyen bu materyallerden faydalanarak dil öğrenimini daha keyifli ve anlamlı bir sürece dönüştürürler.