Önleyici Rehberlik

olumlu okul İKLİMİ

Eraslan Okulu’nda öğrencilerin yaş ve gelişim özelliklerine göre rehberlik çalışmalarımızı planlarız. Rehber öğretmenimiz, aile ve Bilingual öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencileri bireysel olarak izler.

Amacımız, öğrencilerin tüm gelişim alanlarında bireysel becerilerini desteklemek ve olumlu bir okul iklimi sağlamaktır.

Davranış YÖNETİMİ

Eraslan’da anaokulundan liseye uzanan, K-12 düzeyinde uygulanan davranış yönetim prosedürümüz, yaşa ve gelişime uygun değerleri kazandırır. Rehberlik Birimi’nin geliştirdiği bu prosedür, ilkokulda sınıf öğretmenleri önderliğinde uygulanır; rehber öğretmenimiz süreci izler ve değerlendirmeler yapar.

REHBERLİK ÇALIŞMALARI

Rehber öğretmenimiz, velilerle tanışma görüşmeleri, seminerler ve aylık bültenlerle öğrencilerimizin süreçlerine destek sunar; uzman eğitimcileri davet ederek veli seminerleri düzenler. Öğrencilerle düzenli rehberlik çalışmaları yaparak sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini izler. Derslerde koruyucu-önleyici rehberlik uygulamalarını sınıf öğretmenleri ve velilerle paylaşır; gelişim envanterleriyle bireysel takip gerçekleştirir.